zondag 25 september 2011

14 September (dag 6)

De wekker ging vroeg en ik werd gelukkig wat frisser wakker (al dan wel erg moe) goh wat kan ik hier slapen zeg, dat is voor mij heel zeldzaam. Ik hoef mijn boek maar te pakken en ik ben al half in slaap. Maar goed de wekker ging vroeg af met een reden, want om 9:45 moesten we gereed staan in de Studio at sea voor onze tour. We waren mooi op tijd en een over enthousiaste homosexuele man leidde ons van het schip af met een nogal genant Micky bordje met het nummer 11 erop. Wij grapten al dat hij waarschijnlijk dacht dat we de uitgang niet alleen konden vinden, omdat hij zijn bordje al vanaf het begin omhoog hield. We werden in een florisant groen busje gepropt om 5 meter verder op weer af gezet te worden (okay ik overdrijf 500 meter, maar het was erg dicht bij)

Ons schip, de Santa Maria lag al op ons te wachten en een crew van echte zeebonken met piraten kleding en blote gelittekende basten was onze bemanning. Het was zo leuk om zo’n schip te zien. Ik weet niet zeker of het schip nu op ware grote was of een stukje kleiner, maar dat google ik wel als ik terug ben.

Het schip had 2 papagaaien en een klein hondje die kind aan huis waren. Er was een open bar, dus dat was wel lekker. Halverwege ging het schip dicht bij een grote rots even stil liggen en ging het anker naar beneden en mochten de mensen zwemmen. Potverdorie, daar had Disney niets over gezegd. Dus wij hadden geen badpakken bij ons. Elora en Daan zijn in hun broek gaan zwemmen. Elora was heel erg dapper want die sprong net als haar vader gewoon van de rand van het schip af (en dat was best hoog, ik zag volwassen mannen die het eng vonden) Ze kan zo lekker zwemmen ons meisje.

Langs een touw laddertje klommen ze weer naar boven. Het was geweldig. De bemanning sprong vanuit de mast naar beneden, de waaghalzen. Na een tijdje gingen we weer terug. Het was erg leuk, er waren speurtochten voor de kinderen (Elora was de kleinste, de op een na jongste was 7) en Elora had meteen al weer een vriendinnetje van een jaar of negen gemaakt.

We kregen nog een glaasje madeira en een stukje speciale cake en toen was het weer tijd om aan land te gaan. Het was echt een leuke ervaring.

We hebben nog even op ons schip gelunched en toen zijn we even uit het zonnetje gegaan. Ik ben momenteel aardbeien roze van het zonnebaden van gisteren en ondanks dat ik me goed insmeer, voel ik me lichtelijk aangebrand. Elora wilde niet eens naar de kidsclub. Ze wilde gewoon hier lekker spelen. Ze heeft van ons een raar poppetje gekregen wat ze aan en uit kan kleden en het is nu al kapot (het is ook rot spul) maar ze speelt er (ondanks dat Assepoester geen armen meer heeft) heel leuk mee. Soms heeft ze ook even rust nodig merken we.

’s Avonds wilde ze toch nog even voor het eten naar de kidsclub en we hebben haar daar een uurtje laten spelen. Het avondeten was bij Lumiere waar beauty and the beast een dansje voor ons hebben gedaan. Het was weer heel erg magisch allemaal. Maar…. Het werd weer een vroege avond, want de entertainment was weer niet leuk voor ons en Elora is een stuk gezelliger als ze gewoon slaapt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten