zondag 25 september 2011

12 September (dag 4)

Om 8:00 was ik wakker vanochtend en Elora en Daan hebben het tot kwart voor negen uitgehouden. Toen ik ons gordijntje opzij deed om even naar buiten te kijken, keek ik bijna in het gezicht van een of andere haven medewerker (nou ja ik keek meer over zijn hoofd heen) maar ik schrok hoe dichtbij alles ineens was. We waren echt in gibralter aangekomen.

Om half tien was iedereen gemobiliseerd en gingen we lekker mickey waffles eten bij het ontbijt (die hadden ze gisteren niet)

Na het ontbijt hebben we even gevraagd waar het adres was wat we zochten. 7 minuten van de haven, maar niet veilig om te lopen, dus beter dat we een taxi nemen.

Omdat de Dolphin Safari pas om 12:30 begon besloten we nog even op onze kamer te gaan “hangen”. Elora is erg moe en we willen haar vandaag even zo rustig mogenlijk houden. Dus even het eind van Rango gekeken en Elora is duidelijk wat rustiger dan normaal, al begint er al steeds meer een beetje leven in te komen. Ik ben benieuwd naar de Safari van straks!





7 minuten lopen vertelde de optimist achter de balie ons toen we vroegen of ze enig idee hadden waar het adres van de Dolphin Safari was. Nou 7  minuten waren eerder 30 minuten lopen, maar ze hadden ons wel gewaarschuwd dat we beter een taxi konden nemen. Nu waren we dat ook van plan, maar we konden geen taxi vinden en hadden spontaan een “laat maar, we lopen die 7 minuten wel” moment. Ik had mijn nieuwe gympen aan, een risico, maar het was echt te warm voor mijn grote loopschoenen.

We waren erg blij dat er een meisje op de hoek van de straat stond die flyers uitdeelde voor de Dolphin Safari. Wij bekenden natuurlijk meteen dat we daar naar op weg waren en dat we de kaart niet helemaal meer begrepen. Er werd netjes met ons meegelopen en zonder veel moeite konden we aan boord van het kleine bootje stappen. Er waren nog een aantal andere mensen aan boord (ik denk tussen de 15 en de 25) en al snel waren we onderweg en voeren we voorbij de redelijk drukke haven met de kleine bootjes. We staarden naar de horizon in de hoop een dolfijntje te zien (ik hield sceptisch in mijn achterhoofd dat we met mijn geluk wel eens niets zouden kunnen zien, maar ineens zag ik wat in de verte bewegen) volgens mij was ik de eerste die iets zag (noem mij maar arendsoog) en jawel hoor een groepje van ik denk een stuk of vijf dolfijnen die aan het spelen waren. De vijf werden er al snel twintig en de twintig al snel nog meer. Ik heb geen idee hoeveel dolfijnen we in totaal hebben gezien maar ik denk een stuk meer dan vijftig. De boot speelden met ze en de dolfijnen hebben gesurfed op onze golven. Het was echt geweldig en Elora (en wij ook trouwens) was door het dolle heen. Wat een schitterende ervaring was dit. Ik heb foto’s gemaakt, maar heb niet veel meer dan rugvinnen weten te pakken. Ook heb ik stukjes gefilmd, daar staan ze beter op.

Na de tour gingen we terug naar ons schip (toch maar weer gaan lopen al waren we aan het eind erg moe en wilde Elora veel gedragen worden)

Topsiders was al dicht voor de lunch dus hebben we een lekker broodje bij Goofy’s gallery gehaald. Elora mocht nog lekker even naar de kidsclub en ’s avonds na wat douchen en omgekleed te zijn gingen we lekker eten. We klikken al wat meer met onze tafelgenoten. Eindelijk heb ik nu ook het kleuren spectakel van de Animators Palate meegemaakt. Ik vond het heel erg leuk. Overal kwamen spontaan de kleuren op en Elora wees telkens aan welk schilderij er nu weer een kleurtje had gekregen. Aan het eind hadden de obers gekleurde vestjes aan en kwam tovenaar Mickey door de ruimte heen dansen. Elora zat te zwaaien en te glunderen het was zo ontzettend leuk!  Het werd voor onze een vroege avond want dat was voor Elora ook wel eens goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten