donderdag 20 oktober 2011

16 September (dag 8)

16 september
Weer een zeedag, tja het is niet super bijzonder om er over te lezen want we doen niet heel erg veel. Vanochtend hadden we vol goede moed onze badpakken aangetrokken… maar helaas werden we vlak na het ontbijt (waar ik tot mijn verbazing er achter ben gekomen dat ik de omeletten erg lekker vind) weg geregend. Het weer is niet meer zo mooi zonnig, al is het nog wel warm.
Elora mocht ’s ochtends wel even zwemmen (voor het ging regenen) en daarna ging ze lekker naar de kidsclub. We hadden haar net afgedropt toen we in de lift stapten en een verdieping lager gingen de deuren open voor een nieuwe passagier: DONALD DUCK. Het was heel bizar en de acteur in het pak bleef goed in character waar door wij verbazingwekkend genoeg ook mee deden aan het spel. Daan zei ook, ik zie gewoon echt Donald, niet een vent in een pak. Ze zijn hier zo goed met die illusie in leven te houden. De prinsessen worden door dezelfde actrices gespeeld en je ziet ze ook niet zonder kostuum. Je zou er bijna echt in gaan geloven. Donald stond te dollen met Daan omdat hij een Mickey tas had en we moesten er best een beetje om lachen.
Daan en ik hebben nog even op het dek gezeten en toen Elora opgehaald voor de prinsessen high tea. Het was een grote teleurstelling vergeleken bij vorig jaar. Er stond een rij van hier tot Tokio omdat de Amerikanen verslaafd zijn aan in de rij staan geloof ik. De prinsessen waren gehaast, ze kwamen niet allemaal voorbij en Ariel was er helemaal niet. Er was weinig show en de prinsessen namen bijna niet de tijd voor de kinderen. Het was chaotisch en een beetje een sof. Maar goed, Elora vond het wel leuk. We zaten aan de tafel met een aardige vrouw die twee hele rare kinderen had. De kinderen werden thuis geschoold en ik trok erg mijn twijfels of dit wel zo’n goed idee was. Het jongetje van zes sprak ongeveer Engels op het niveau van Elora, en het was zijn eerste taal ipv zijn tweede taal. Het was echt om te janken. En daarbij likte de kinderen aan alle Petit fours en taartjes die er lagen zonder dat moeder ze echt corrigeerde (ook het meisje van 9 deed hier aan mee) goed voor mijn lijn want ik hoefde gelijk niet meer.
Na de teleurstellende prinsessen lunch zijn we nog even teken films op de kamer gaan kijken en daarna was het al tijd voor het eten. Het was gezellig, maar onze andere tafelgenoten waren weer niet aanwezig. Ze vinden het denk ik te lang met twee kleine kinderen het dineren en kiezen waarschijnlijk voor topsiders.
Elora ging naar de kidsclub omdat daar een feestje was voor Pinnochio en Daan en ik gingen een cocktail halen (die ik eigenlijk best vies vond, dus na 3 slokken ging hij naar Daan) en we gingen naar Ricky Kalmon de hypnotist kijken. Elora heeft ons twee keer laten oproepen en om negen uur hebben we haar maar gewoon gehaald. Ze kan het niet hebben als wij iets zonder haar doen. Ze blijft vaak ook niet zo lang in de kidsclub, ik geloof dat het record 2 ½ uur is geweest en dat ze verder vaak minder dan een uurtje daar verblijft voor we haar weer op komen halen.
De andere show moesten we missen, het was gewoon te laat voor Elora en slapen in de kidsclub doet ze toch niet. Ik vraag me af hoe andere ouders dat doen (sommige laten zelfs hun kind achter als ze iets op het land gaan doen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten