donderdag 20 oktober 2011

21 september (dag 13)

Dolfijnen in Tortola. Het is nu half acht en Elora en Daan zijn aan het keten. Ik heb honger en wil van boord, want vandaag gaan we naar Tortola en dat is niet lang, want om kwart voor vier gaan we al weer varen.

We werden allemaal in een klein busje gepropt en we waren onderweg naar de Dolphin Discovery in Tortola. Helaas was de chauffeur niet echt gezellig en de rit was kort dus we hebben niet veel van Tortola gezien. De dolphin Discovery plek was klein en een beetje slecht bijgehouden qua upkeep. Maar het water was helder zeewater en de Dolfijnen waren aan het flirten met ons terwijl we aan de kant stonden. Nadat we de instructie video hadden gezien mochten we de ultiem vlijende zwemvesten aan doen en in het water gaan.

We hadden een lieve dolfijn die volgens mij al wat ouder was. We mochten haar aaien en ik merkte dat ze erg met me aan het flirten was. Elora vond het geweldig, ze kon niet op het platform staan (veel te diep) dus ze dobberde een beetje rond terwijl wij haar omhoog hielden, het was zoooo grappig. Ze was helemaal gecharmeerd van de dolfijn (en ook van de sergeant major visjes die rond ons zwommen) en ze mocht hem aaien en zoenen en met de bal spelen.

Het was zo voorbij, maar het was wel heel gaaf. Toen we uit het water gingen zette Elora haar grote blauwe ogen op en zei ze tegen de trainer (een aardige vrouw met een gevoel voor humor) dat ze eigenlijk zo graag de dolfijn een visje wilde geven… dus ze kreeg een visje (en ik had net mijn uberslome camera dus niet klaar) en dat mocht ze aan de dolfijn geven. Wat een feest was het toch.

In de winkel hebben we 1 foto genomen (want het was echt belachelijk duur) en we wilden graag een echte foto (die van mij waren namelijk niet heel goed gelukt, ik stond veel te dicht bij) voor in onze fotolijst (we hebben namelijk een lijst waar Daan en ik op de foto staan met dolfijnen op onze huwelijksreis en daar zit nu een foto van een dolfijn tussen, maar daar willen wij Elora dus tussen doen) en ik heb een heel kazige kerstversiering gevonden met een kerstman op een dolfijn. Elora heeft een magneet voor op onze koelkast uitgekozen dat is ook leuk.

Daarna zijn we terug naar het schip gegaan. Nog even hebben we gelunched, en daarna hebben we even gerelaxed. Het was echt bloedje heet, dus buiten hielden we het niet heel lang vol. Het was ook behoorlijk bewolkt, dus ondanks dat het warm was, stond er niet heel veel zon.

Daarna was het al weer etenstijd. We zitten hier in zo´n strak ritme, dat zijn we helemaal niet gewend. Het eten was niet zo heel bijzonder dit keer en toen Liam (onze head waiter die zooooo lief voor Elora is en zo leuk met haar doet) vroeg hoe het eten was gaven wij toe dat het niet zo lekker was. Dus hij maakte er gelijk aantekeningen van en vroeg daarna wat onze room number was. We keken hem geschrokken aan, want we wilde niet dat er reprecussies voor de chef zouden zijn en wilde ook niet on record ofzo, hahaha. Maar goed het liep goed af.
Elora was gesloopt maar we zijn toch naar twice Charmed gegaan. Hij was nog leuker dan hij me bij stond. Wat een geweldige shows hebben ze hier toch, het maakt de lauwwarme entertainment van de eerste week wel weer helemaal goed. Schitterend gewoon en Elora zat te genieten. Maar bij het eind hing ze op mijn schoot en zat ze maar te gapen. Dus maar snel naar bed met haar. Tja… de late entertaiment kunnen we hier gewoon niet doen, dat is te laat voor haar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten