donderdag 20 oktober 2011

20 September (dag 12)

ST MAARTEN!!!! Om zes uur stond ik al smachtend voor het raampje (waar mijn dochter dus chagrijnig wakker van werd) we waren er!! Het zag er schitterend uit, veel groener dan ik verwacht had. Niet echt witte zandstranden maar toch wel schitterend. Onze excursie was pas om kwart over tien, veel te laat vond ik, dus om kwart over acht gingen we alvast zelf even kijken. Het was een enorm lange haven en aan het eind konden we de vissen door het heldere water zien. Ik zag meteen een grote blauwe en was helemaal in mijn nopjes. Elora vond het ook gaaf. Onderweg zagen we tim, een Duits vriendje van Elora die drie moet worden in November. Ze is helemaal van hem gecharmeerd dus dat was wel schattig om te zien. Tim zou ook mee gaan op de excursie dus Elora was erg blij.

We gingen even bij het haven gebeuren (een aantal winkeltjes en een informatie punt) vragen waar we konden snorkelen. Een aardige mijnheer hielp ons op weg en we wisten waar we later op de dag naar toe konden gaan. De mensen zijn hier trouwens niet super gezellig, maar wel vriendelijk.

We besloten toch maar op tijd terug naar het schip te gaan zodat we niet te laat zouden zijn. Om kwart over tien zaten we in Diversions en wij waren dit keer geen nummer, maar we waren Belle. Dus iedereen kreeg een Belle sticker op en we mochten het bordje Belle volgen. Als gansjes liepen we achter de hoofd gans aan naar de bus. We hadden een aardige chauffeur die heel veel humor had en we kregen een tour van vijf en dertig minuten en hij had veel te vertellen over st Maarten.

Daarna gingen we een soort zeilboot op en mochten we na een tijdje varen naar beneden, waar de zijkanten van de boot van glas waren gemaakt. Het was heel krap en claustrofobisch, je kon ook maar met zijn tweetjes naast elkaar zitten, dus Daan zat achter Elora en ik.

Het was wel erg leuk om te zien, vooral toen de duiker langs kwam met voer voor de vissen, die als jonge hondjes op hem af kwamen en zich echt door hem lieten aanraken. Het was een gek gezicht (gelukkig zijn deze foto’s wel op de computer overgekomen… snik niet zo als mijn dolfijnen filmpje dat niet helemaal goed was getransfered van het fototoestel naar de computer) Het was een kort ritje en ook niet heel bijzonder, want de tourguide was een beetje saai. Maar goed het was leuk om te zien. Al ik zou het niet nog een keer doen (terwijl alle andere ritjes een groot success waren)

Elora was moe en hyper en ze was behoorlijk aan het giebelen met Tim in de bus (zo erg dat we de man niet konden verstaan, dus we haar telkens op orde moesten roepen) We wilden gaan snorkelen en Elora wilde naar Peter pan, dus het idee was Elora bij de kidsclub af te zetten en wij zouden gaan snorkelen. Het was inmiddels al een uur dus we hadden wel trek gekregen. Na een lichte lunch hebben we Elora om twee uur bij de club af gedropt en daarna hebben Daan en ik een taxi genomen naar Divi Little bay. Het was een raar klein strand met veel schelpen en stenen dus niet echt relaxt om op te liggen. Het water was ook niet echt helder, maar toch hebben we veel vissen gezien. Helaas kwamen de kleuren niet tot hun recht in het water maar het was zo gaaf om weer te snorkelen. We waren gewaarschuwd om het vuur koraal niet aan te raken tijdens ons boottochtje (goddank, want het zat dus ook hier op de rotsen) Onze cornflakes truc werkte weer als een charm en we hadden een aantal vissen stalkers die hoopten dat we nog meer eten hadden. Daan heeft wat onderwater foto’s weten te maken.

Het was die ochtend heel erg heet geweest, maar de middag was nogal bewolkt en niet meer zo heel warm. We droogden op het strand niet echt op en we wilden er ook niet lang blijven want het was geen lekker strand en de stoelen kosten 10 dollar per stuk, wat we erg duur vonden voor een uurtje of twee. Dus onze kleren maar over de natte zwemkleding en nat en bezand  stapten we de taxi in. We hadden een super aardige taxi chauffeur die ons nog wat meer over St Maarten vertelde en ook dat Koningin Beatrix langs zou komen en dat de mensen van St Maarten graag weer bij onze regering zouden horen. *grijns*. Je merkt ook dat je hier als Nederlanders anders wordt behandeld. Voor we op de boot stapten hebben we een fles guava Berry rum gekocht en wat kerst versiering (wat ook meteen brak) voor mijn boom vanuit st Maarten. De mijnheer van de winkel was blij dat we Nederlands waren en vroeg meteen of wij misschien zijn brief wilden vertalen wat allemaal te maken verblijfsvergunning. Heel bizar.

Toen we aan boord waren om vier uur wilde we gelijk Elora op halen, maar die wilde niet mee… dus wij maar naar beneden om te douchen. Een half uur later wilde ze nog niet mee en toen we vlak voor het eten het weer probeerden zei ze: “Maar maaaham… Kapitein Haak komt zo” Tja wat kan ik daar tegen inbrengen? Het was ook allemaal zo leuk en Peter Pan is nu haar favoriet. Dus voor het eerst hebben zonder Elora gedineerd. Ik miste haar wel. Het was het piraten feest maar daar hebben wij niet veel van mee gekregen.

Om kwart voor acht was er the art of the story, wat erg leuk was, maar Elora (die niet had geslapen in de middag) was zo onwijs moe dat we om half negen al in bed lagen. Geen pirates party… geen vuurwerk… en een balende mamma.