vrijdag 1 juli 2011

Check, check... dubbel check

Er begint al gelijk schot in het boeken van onze vakantie te komen. Wat het is toch leuk om alles zelf samen te stellen, veel leuker dan een reisbureau. We hebben al een keer een cruise gemaakt met Disney (ook transatlantisch maar dan de andere kant op) maar dat was toch anders. Daar werd alles voor me geregeld en ik liet het een beetje over me heen komen. Ik doe het liever zelf :D

Goed de stand van zaken: Onze cruise is bevestigd. Ik vind het zo heerlijk dat dit keer de 'gratuities' (fooien) ook inbegrepen hebben zitten, want dat viel de vorige keer vies tegen met zijn drietjes. We hoeven ons nergens zorgen over te maken tijdens de cruise want eigenlijk is alles voorzien.

We zijn er trouwens achter gekomen dat we ondanks de korting niet in de laagste catagorie van de kamers zitten. We zitten in 10C en dat is hoger dan vorige keer, dit betekent dat onze kamer ietsje (miniscuul) groter is en dat we een apart toilet en douche hebben. Het maakt mij allemaal niet zo uit want vorige keer hadden we de laagste catagorie kamers en die vond ik echt helemaal super! Daan hoopt stiekem nog op een upgrade, maar ik zie dat niet zo gebeuren met ons geluk... maar goed, je weet nooit! Ik ben in ieder geval dik tevreden met wat we  hebben en vind het super gaaf!!

Ik heb ons ook maar gelijk online ingecheckt. Dat was nogal een gedoe want mijn laptop was het niet met het inchecken eens (Doet hij wel eens, ik snap ook niet waarom) Maar goed, we hebben dankzij United Consumers nu ook een mooie nieuwe Ipad en die deed het wel... maar daar kan ik niet op printen. Na heel veel klooien en herproberen kon ik ineens na poging 38 ofzo, toch wel gewoon inloggen op mijn laptop... maar laat nou net de printerinkt op zijn... ARGL!!! Komt goed, we hebben nog 71 dagen... hahaha


Ook heb ik meteen de Port Adventures ingeboekt. Dat vind ik een fijn idee, dan weten we van te voren al wat we gaan doen. Ik houd niet zo van ronddwalen op zoek naar iets leuks doen, ik houd van plannen maken die ik dan terplekke kan omgooien als ik iets leukers zie. Maar zo weet ik in ieder geval DAT ik iets leuks ga doen.

We beginnen bij Madeira en daar gaan we op een replica van het schip van Columbus rond varen. Ik hoop dat we dolfijnen en walvissen zullen zien, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Vorig jaar hebben we zo'n bustour gedaan in Madeira. Leuk om gedaan te hebben, maar 1x is echt genoeg.
Op Gibralter zien we het wel. Daar hebben we vorige keer een leuke tour gedaan naar de rots, misschien doen we wel weer zoiets. We kijken wel.
Dan is St Maarten aan de beurt en daar gaan we met een soort onderzeeer achtig ding naar visjes kijken.
Op Tortola gaan we de Dolphin encounter doen. Ik ben zo benieuwd wat Elora er van zal vinden!
Castaway Cay wordt gewoon aan het strand hangen. Alles wat wij interessant vinden is Elora nog te klein voor, dus helaas... volgende keer weer!

Verder heb ik Elora ingecheckt voor de kidsclub. Dat vond ze de vorige keer zo ontzettend leuk. Ik hoop dat we nog wel een beetje met haar op kunnen trekken tijdens de vakantie. Ze wordt al zo groot en ik merk dat ze erg veel behoefte heeft aan andere kinderen. Maar gelukkig gaan we samen lunchen en avondeten en als ze wil zwemmen zijn wij daar ook bij, dus dat zit vast wel snor!

De vlucht naar Barcelona heb ik ook geboekt!! YAHOOOOOO, het wordt zo echt nu!! 10 September vliegen we heeeeel vroeg (namelijk al om 6:10) naar Barcelona toe. Daar moeten we helaas nog even wachten tot we aan boord kunnen. Helaas, pindakaas, maar wij zijn vrij laat met boeken (ja echt als je met disney boekt ben je laat als je dat 2 1/2 maand van te voren doet) dus we kunnen pas om 11:30 aan boord. Nu ja, het scheelt maar een half uurtje maar goed wij komen om 8:30 al aan dus we hebben nog best wat tijd om te overbruggen. Als we onze koffers maar kunnen afgeven dan kunnen we altijd kijken wat we gaan doen. Ik durfde niet later weg te gaan want dan waren we pas om 14:30 in Barcelona geweest... en als we dan vertraging gehad zouden hebben *huiver*... nee om 16:00 gaan de deuren van het schip dicht en dan zitten wij aan board.

En dan in Miami... we hebben een hotel geboekt:Hyatt at the blue. http://theblue.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp?extCorporateId= Het ziet er echt heel leuk uit, is 4 sterren en heeft een 9,4 in de beoordeling gekregen. Helemaal top dus!! Daar blijven we nu twee nachtjes slapen, van 24 September tot 26 September

Dus nu moeten er nog maar 2 dingen worden geboekt en dan hebben we alles wat we van te voren kunnen boeken, geboekt. De IPB vlucht van Miami naar Nederland en de auto (die is ook erg belangrijk want we houden van vrijheid)

In Miami willen we eigenlijk verschillende dingen doen (als er tijd voor is) We willen naar de Zoo en daar giraffen voeren en we willen naar het kindermuseum, dan willen we naar de Amerikaanse Apenheul en we willen een keer naar een planetarium. Ik hoop dat we dit in 3 dagen kunnen proppen. Gelukkig gaan we pas heel laat vliegen.

Ook zijn we benieuwd naar de super beroemde Captains Grille dus misschien gaan we daar reserveren! Heerlijk die "age of the internet" waar je van alles kan regelen met je computertje!

Wat een luxe en wat een weelde! We hebben er zin in en tellen met liefde af. Eerdaags maar een paperclip slinger maken voor Elora om echt af te tellen. Vanaf zaterdag denk ik, want dan zijn het nog maar 10 weken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten