donderdag 30 juni 2011

Hotels en Port Adventures

Nu dat we geboekt hebben komt het gedeelte dat ik het leukst vind, namelijk alles uitpluizen en onderzoeken. Het is voor mij echt de helft van de vakantie pret. Ik vind het heerlijk om websites af te struinen voor goede tips, leuke plekjes om te bezoeken en goede deals.

Zo ga ik iedere stop eens grondig bekijken wat we daar kunnen en willen doen. We zijn er al achter dat we op Tortola met dolfijnen willen kroelen. Elora is nog te klein om te zwemmen met die machtige beesten, dus gaan we nu wel het water in maar op een platvorm. Dan mag er geaaid en gevoerd worden en er wordt zelfs gezoend. Elora ziet het al helemaal zitten. Ze wordt met de dag enthousiaster als ze zich realiseert wat het inhoud. Ze weet er nog een beetje van af, de vakantie van vorig jaar, maar tussendoor hebben we natuurlijk de Disney World vakantie gehad en dat staat haar nu verser bij (dat kan ze zelfs in groot detail terug vertellen)

Dan is er St Maarten waar we in zo'n soort onderzeeertje gaan reizen om de visjes te zien, want snorkelen mag Elora ook al niet :p Flauw he? We kopen dan ook zelf wat snorkels en ik ga zoeken waar we zelfstandig kunnen gaan snorkelen. Ik heb nog 72 dagen, dus dat zit wel snor.

Op Madeira wil ik graag een tocht maken met het spaanse schip van Columbus (weet niet of het het echte schip is, denk het niet) en dan kijken of we dolfijnen en walvissen kunnen spotten. En Gibralter zien we wel, daar gaan we waarschijnlijk weer zo'n tour doen met een of andere enge taxichauffeur.

En dan is er Miami. Wij kijken daar erg naar uit want Daan is er nog nooit geweest en de laatste keer dat ik er was, was ik geloof ik 8 jaar. Dus we vinden het spannend. Ik wil graag naar de dierentuin waar je giraffen kunt voeren. Dat lijkt me ook heel gaaf om gedaan te hebben. En er is ook een soort apenheul waarbij wij in een kooi lopen en de apen los. Lijkt me ook heel erg gaaf.

Welk hotel we gaan kiezen weten we nog niet. Er zijn een paar hele gave en die best betaalbaar zijn. Vooral omdat je per kamer en niet per persoon betaald. Mijn favoriete tot nu toe is: Hyatt at Miama at the blue, maar de Hilton in Downtown Miami klinkt ook heel gaaf. Dus we moeten nog even goed overleggen wat we willen. Waar willen we verblijven, downtown of juist miami beach? Ik vind het heerlijk om daar nog even over na te denken.

Nog 72 dagen en dan is het al zo ver. Dit is voor ons best last minute, aangezien ik mijn reizen graag maaaaaanden van te voren plan ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten